onsdag 16 december 2009

snö och strimma efter sol

Snön yr utanför mitt sovrumsfönster och vinden viner till Nina Simone (klicka på rubriken). Det skymtar en rosa strimma ovanför granarna som antyder att dagen kan har fått lite solsken på sig iaf. Jag vet inte för jag har sovit efter ännu en vaknatt. Nu dricker jag kaffe i sängen och läser i DN att tre till fyra koppar kaffe dagen minskar risken att bli sjuk i diabetes. Jag är inne på min tredje nu. Det är skönt med nattjobb. Tillvaron blir liksom lite kravlös och ostrukurerad och dagen efter är det tillåtet att bara ligga i sängen och läsa och skriva. Pumpan är hos mormor och jag ska snart ögna igenom Margareta Forsbergs bok om ungdomar och sexualitet i Sverige. Ska till Malmö imorgon på föreläsning med henne. Sista Malmöturen för i år. Om en vecka börjar det officiella julfirandet och jag ser till och med fram emot julen i år. Någon kommer till stan och någon är efterlängtad.

1 kommentar: