söndag 18 oktober 2009

En helt vanlig söndag

Idag är jag bakis. Ska ut och räfsa löv och se om trädgårdsterapi kan lindra symtomen. Bakis men ganska glad. En fin vän från skolan mailade ett tips, genuslistan.se där man kan få ta del av nyutkommen forskning inom genusvetenskapen. Man kan även ingå i en maillista och bli uppdaterad via mail. Sidan var rena julafton, den kommer att hjälpa mig mycket. Jag har skrivit klart tentan så här långt i genusvet. nu är det bara kompletteringarna kvar. Magisteruppsatsämne i sexologin ligger fortfarande under förhandling i mitt huvud. Jag har tillåtit mig själv helgen ut och på måndag måste jag sätta igång. Jag velar mellan två ämnen. BDSM och polyamorösa relationer. Båda skulle vara kvalitativa med intervjuer som undersökningsmetod. Jag vill i båda fallen studera upplevelser och få förståelse för de livsvärldar som ip befinner sig i. Så långt allting klart. Men, sen tar det stopp. Jag kan bara inte bestämma mig. Inte förvånad, men börjar bli stressad, metoddelen är det deadline för nästa torsdag.

I fredags träffade jag D och vi hade vår fjärde historiadate. Jag är förundrad över hur fantastiskt fängslande jag har kommmit att tycka historia är! I förgår avhandlade vi svensk politik, kungar och krig från 1520 och ända fram tills det att vi blev utkörda från restaurangen för andra hade bokat vårt bord, genomblöta av spöregn och höstblåst snabbvandrande genom stan och kom hem till D. Åkte hem med mängder av berättelser i huvudet och ett nytt favoritord som ska läggas till i min favoritorslista. Defenestrera = kasta ut någon från ett fönster.

Är som sagt bakis, jag och två killkompisar var ute igår, var faktiskt rätt kul. Länge sedan jag var ute här i stan. Dock blir jag lika förvånad varje gång dagen efter och jag vaknar upp hos ett ex. Hm.. Ja ja, ingen skada skedd, A hämtade mig efter hennes nattjobb och nu väntar jag på att hon ska vakna ute i "annexet" och på att finaste dottern ska komma hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar