torsdag 5 november 2009

Hösten slutade inatt

Småleendes tittar jag ut genom fönstret, stora snöflingor singlar ner över ett vitt landskap. Hösten slutade inatt och idag har jag hälsat på hos min arbetsplats. Det var ett fint återseende. En kollega sa att jag hade växt, blivit längre. Inga tyngda axlar längre. Min chef frågade om jag ville jobba extra svarade att en dag i veckan kan jag jobba. Max. Och min prioritering måste vara i skolvärlden (och i livet i övrigt), jag kan skriva utredningar och vara till förfogande men inte tillbaka som regelrätt socialarbetare. Inte nu och inte där. Så vi får se, kanske. Jag bad min chef om tjänstledigt även nästa år och hon beviljade. Tjo vad bra. Det enda molnet är ekonomin. När jag åkte hem sprang det en räv över vägen och jag tänkte att det nog var ett tecken som jag skulle förstått om jag bara var tillräckligt uppmärksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar