måndag 2 november 2009

inget särskilt

Dagar går, jag har varit i Malmö, redovisat hemtentan, lämnat in tenta i genus, slitit mitt hår, tappat tiden, skrivit mitt i natten, tänkt att det kommer aldrig gå, men nu är det över och det är något av ett antiklimax idag. Börjar bli förkyld också, kanske därför. Tänker att innan det är dags att greppa tag i ny kurslitteratur ska jag tillåta mig läsa annat och se på film. Såg Choke häromdagen, av Clark Gregg. Bygger på boken med samma namn av Chuck Palahniuk (som också har skrivit fight club). Helt fantastisk film. Se den!

Igår sågs vårt gamla tjejgäng. Vi ses sporadiskt numera, alla tillsammans. Jag var bakis och vi satt på golvet framför brasa och pratade och skrattade och jag tänkte att jag vet vem jag är när jag är tillsammans med dem. I en förvirrad och vilsen värld var insikten varm och fin. På kvällen kom dottern och vi åt tacos och trots övergång till novembers råbitande mörker, vintertid och kyla så är det ändå ganska bra. Dagar med innehåll. Igår fick jag ett sms. Han skrev att han är bedrövligt ensam och undrar om han får komma och hälsa på. berusat varm svarar jag att han är välkommen. så välkommen så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar